Концепція системи адаптивного електронного навчання на основі ідентифікації навчального контенту

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30837/bi.2018.2(91).12

Ключові слова:

ПОШУК ІНФОРМАЦІЇ, ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ, ОПРАЦЮВАННЯ ДАНИХ, ЕЛЕКТРОННЕ НАВЧАННЯ

Анотація

Протягом останніх двох десятків років, ми спостерігаємо процес переходу від традиційного навчання до навчання з застосуванням сучасних комп’ютерних технологій. Це стало можливим завдяки глобальному розвитку мережі Інтернет, що дало можливість переміщувати необхідну кількість даних з одного ресурсу в інший, вільно вести дискусії з іншими користувачами мережі в online-режимі та розміщувати різноманітну інформацію на Інтернет-ресурсах, що зробило інформаційні дані високодоступними для всіх бажаючих. Сучасні інформаційні технології дають змогу підвищити та вдосконалити ефективність освітнього процесу.  Електронне адаптивне навчання передбачає високотехнологічний підхід до процесу передачі знань і дає можливість створення системи масового безперервного самонавчання, загального обміну інформацією. Саме ця система може адекватно і гнучко реагувати на потреби суспільства щодо підготовки високопрофесійних фахівців. Крім того, впровадження дистанційного навчання уможливлює на практиці ідею пожиттєвої освіти, навчання через усе життя. Система дистанційної освіти підвищує ефективність і якість навчання завдяки додатковим можливостям пізнання навколишньої дійсності і самопізнання, розвитку особистості студента; управління навчально-виховним процесом, проведенню моніторингу (контролю, корекції результатів навчальної діяльності, комп’ютерного педагогічного тестування і психодіагностики; поширення науково-методичного досвіду; організації інтелектуального дозвілля).

Біографія автора

І.В. Кириченко , Харківський національний університет радіоелектроніки

Старший викладач кафедри Програмної інженерії, кандидат технічних наук

Посилання

Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні (затверджено Постановою МОН України В.Г. Кременем 20 грудня 2000 р.)

Про Національну програму інформатизації : Закон України від 4 лют. 1998 р. № 74/98-ВР // Відомості Верховної Ради України. – 1998. – №27-28. – Ст. 181.

Положення про дистанційне навчання (Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України 21.01.2004 № 40) [Електронний ресурс] // Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#n18

Що таке дистанційна освіта: як вона працює? [Електронний ресурс] // Режим доступу : http://www.vsemisto.info/osvita/2355-sho-take-vysha-osvita-jakvona-prazjuje.

N. Khairova and N. Sharonova, "Modeling a logical network of relations of semantic items in superphrasal unities", 2011 9th East-West Design & Test Symposium (EWDTS), Sevastopol, 2011, pp. 360-365.

doi: 10.1109/EWDTS.2011.6116585

Клокар Н. Методологічні основи запровадження дистанційного навчання в системі підвищення кваліфікації / Н. Клокар // Шлях освіти. – 2012. – № 4 (46). – С. 38-41.

Відділ дослідження і проектування навчального середовища ІІТЗН АПН України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ime.eduua.net/nauk.html.

Plummer D. C. Cloud Computing Confusion Leads to Opportunity / Daryl C. Plummer, David W. Cearley, David Mitchell Smith – Report № G00159034. –Gartner Group, 2008 [Electronic resourse]. – Access mode : http://www.gartner.com/it/content/868800/868812/cloud_computing_confusion.pdf

Волокита А. Специфіка інформаційних систем на основі технології cloud computing [Електронний ресурс] / А. Волокита, В. Мухін, В. Стешин. – Режим доступу : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/natural/vcndtu/ 2011_53/29.htm.

Заячук Я.І. Використання дистанційних віртуальних практикумів у навчальному процесі ВНЗ / Я.І. Заячук, О.В. Мойсеєнко, В.В. Бойчук // Сучасні інформаційні технології в дистанційній освіті: ІV Всеукр. наук.-практ. семінар, Івано-Франківськ, 21-23 вересня 2015р

Anderson, T., Rourke, L., Garrison, D. R., Archer, W. Assessing Teaching presence in a Computer Conference Environment // Journal of asynchronous learning networks. – 2001. – 5(2), PP. 1–17.

Dewey, J. (1938). Experience and Education. Toronto: Collier-MacMillan Canada Ltd. Поздняков В.А. Практична реалізація адаптованої системи якості підготовки smart-суспільства/ В.А. Поздняков // Вісник наукових досліджень. – 2013. – №6. – С. 70-75.

Manuel J. Sánchez-Franco. Users’ intrinsic and extrinsic drivers to use a webbased educational environment [Electronic resource] / Manuel J. SánchezFranco, Begoña Peral-Peral, Ángel F. Villarejo-Ramos // Computers & Education. – – 2014. – Vol. 74. – May. – P. 81–97. − Access mode: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360131514000293 (last access: 20.08.18).

Quendler E. Learning as a lifelong process-meeting the challenges of the changing employability landscape: competences, skills and knowledge for sustainable development / Quendler E., Lamb M. // International Journal of Continuing Engineering Education and Life Long Learning. – № 26.3. – 2016. – р. 273-293.

Kyrychenko, Iryna. Formal Representation of Knowledge for Infocommunication Computerized Training Systems / Igor Shubin, Iryna Kyrychenko, Petr Goncharov, Stanislav Snisar // PIC S&T’2017, October 10-13, Kharkiv Ukraine, PP. 287-291.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-26